09 lokakuuta 2018

10 faktaa minusta

Tein pari vuotta sitten postauksen 20 random facts about me, ja muistelin, että tykkäsin siitä tosi paljon. Ajattelin hiukan päivittää listaa, ja kertoa tällä kertaa kymmenen faktaa musta:



1. Luulin lapsena, että banaanitertuissa merkkitarran saa tertun parhaat banaanit. Sanon niitä vieläkin valioyksilöiksi. Joskus hämmennyin, kun tarra oli laitettu terkun muhjuisimpaan banaaniin, ja ajattelin, että nyt on kyllä mennyt tarra säälistä tälle banskulle.

2. Mun stressiuniini liittyy aina hampaiden tippuminen / heiluminen / katoaminen.

3. Mun elämäni yksi suurimmista unelmista on aina ollut kirjoittaa kirja. Yläasteella vietin lähes kaiken vapaa-aikani tietokoneen ääressä kirjoittaen toinen toistaan omituisempia tarinoita. Vielä tänä päivänäkin kerään tarinaideoita ylös ja työstän alitajuisesti juonikuvioita.

4. Harrastin 14 vuotta kuorolaulua lapsi- ja nuorisokuorossa. Enkä silti tiedä mitään nuoteista, tahtimerkinnöistä tai sävellajeista.

5. Olen naimisissa itseäni noin 5 senttiä lyhyemmän miehen kanssa. Moni vieraampi tyyppi kysyi meidän hääkuvia katsellessa, että kuinka korkeat korot mulla oli, kun olin niin huomattavasti Juhaa pidempi. Todellisuudessa mun kengissä oli pohjaa 1-2 senttiä.



6. Tähän liittyen; mä olen 177,5 cm pitkä.

7. Mulla on "tyhjän tilan pelko". Jos olen asunnossa, jossa on enemmän kuin yksi huone, mua ahdistaa se tyhjä tila, jossa ei ole ketään. Lapsuudenkodissa kammottavaa oli se, että jos vanhemmat olivat viikonlopun mökillä ja itse olin kotona, mua pelotti lähteä yöllä mun huoneestani, koska asunnossa oli 5 tyhjää tilaa, joissa saattoi tapahtua mitä tahansa, kun en ollut näkemässä.

Tää on vuosien saatossa äitynyt niin pahaksi, että meidän yksiössä olohuoneessa ollessani mua kuumottelee vessa, ja vessassa ollessa mua kuumottelee olohuone.

8. Tästä ehkä johtuu se, että olen kerrostaloihminen, ja unelmoin omistuskaksiosta. Omakotitalot ovat mun mielestäni aina todella hyytäviä, erityisesti, jos niissä on kellari tai ullakko.

9. Keräilen kiviä, ja mun kivikokoelmani on todella monilukuinen. Mua kiinnostaa mahdottomasti kivien parantavat ominaisuudet ja energiat, ja viime aikoina olen lukenut paljon kivien energioiden lataamisesta ja puhdistamisesta.

10. Olen todellinen pakanuushörhö, ja mua kiinnostaa noitaperinteet ja Suomen muinaisuskonto. Jossain määrin myös uuspakanuus. Mulla on Tarot-kortit melkein jokapäiväisessä käytössä ja oma "musta kirja", johon kerään mua kiinnostavia juttuja, esim kivien ominaisuuksia. Eräänlaista bulletjournal-harrastusta sekin! :D



Siinä tällä kertaa faktat! Jos tällaiset postaukset kiinnostaa, let me know, niin teen näitä vähän useammin kuin kahden vuoden välein.

8 kommenttia:

  1. Kivoja juttuja! Ootko muuten vielä tehnyt kivistä postausta vai onko sellainen mennyt multa ohi? Kivet on super kiinnostavia! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivipostaus on jäänyt tekemättä, ja mietin, millaisella otteella sitä lähtisi lähestymään. Kiviä on sen verran paljon, että postaus täytyy varmaankin jakaa muutamaan osaan. Voisi ottaa tavoitteeksi tehdä kivipostausta halloweenin aikaan! :)

      Poista
  2. Tällasia postauksia on aina kivaa lukea!

    VastaaPoista
  3. Mäkin kaipailisin kivipostausta!

    Ite luulin pienenä että vaan ne banaanit joissa on tarra on chiquita banskuja ja ihmettelin pitkään mitä ne muut sitten siinä tertussa on. :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, etten mä ole ainoa, joka on hämmentynyt noista Chiquita-tarroista! :D

      Poista
  4. HAhaha toi banaanijuttu oli mahtava! :D

    https://www.tytti-kaarina.com/

    VastaaPoista

Kaikki kommentit ovat tervetulleita ♥