26 lokakuuta 2020

This or That Halloween Tag

Löysin tän kivan halloween-aiheisen postausidean Marun Tea andVanity -blogista. Mun blogini on ollut hiljainen jo pidemmän aikaa, sillä pandemia-aikana ei hirveästi tunnu olevan kerrottavaa, ja ajattelin, että tällainen pienen kynnyksen postaus voisi olla kiva tehdä näin halloween-viikon kunniaksi!

1. Suklaa vai hedelmäkarkit?
Ehdottomasti suklaa. Tarkemmin mun on sanottava, että mun lempihalloween-karkit on Tigerissä myytävät foliopäälysteiset suklaasilmämunat, joiden sisällä on poksahtelevaa raetta. 

2. Noidat vai vampyyrit?

Vähän riippuu, mistä vinkkelistä aiheita katsoo, mutta yleisesti mun on valittava noidat. Noituus on kiinnostanut mua aina, ja erityisesti sellainen perinteinen luudalla lentävä, terävähattuinen noita-akka on mun estetiikkani multihuipentuma.

3. Karkki vai kepponen?

Tahtoisin vastata kepponen, mutta oon hirveän huono keppostelija. Eli karkki.

4. Halloween-juhlat vai kauhuelokuva?
Halloween-juhlat ovat mun vuoden kohokohta. Halloween on mun jouluni, pääsiäiseni ja juhannukseni. Jos halloween-juhlien ajankohta ei osu siihen viralliseen pyhäinpäivään vietän pyhäinpäivän samhainia ja kekriä juhlien siiderin ja hyvän ruuan äärellä, vierailemalla hautausmaalla ja edesmenneitä läheisiä kunnioittaen.

5. Luurangot vai zombit?
Luurangot! 






6. Pelottava vai hauska naamiaisasu?
Pelottava. Mutta pelottavuudessakin on tarkkaa se, millä tavalla puku on pelottava. En tykkää käyttää itse slasher-tyylisistä groteskeista veritykityksistä, vaan sellaista hyytävää, vähän yliluonnollista pelottavuutta. Viimevuoden kirottu noita asu oli just mun mieltymyksiäni kuvaava halloween-asu, harmillisesti siitä ei vain ole olemassa kuvatodisteita.

7. Pulloruokkisitko zombivauvaa vai kävelisitkö yksin pimeässä metsässä?
Oon niin kömpelö, että zombivauva varmasti pääsisi mua puraisemaan, joten valitsen pimeän metsän. Pimeys on yksi mun suurimpia pelkoja, mutta pimeä metsä on yleensä aina jollain tapaa tosi rauhoittava.

8. Lepakot vai mustat kissat?
Molemmat?

9. Pumpkin spice vai kaakao?
Mun on pakko kertoa, että en oo ikinä maistanut pumpkin spicea. En juo kahvia enkä käy fiineissä kahviloissa, joten en oo ikinä saanut tilaisuutta maistaa. Eli näistä kahdesta valitsen kaakaon. Mieluiten pimeinä syysiltoina juon teetä.

10. Juhlimassa naapurin luona vai kaupungilla?
Ei kumpikaan, sillä rakastan järkätä omat halloveen-juhlat! Oon järkännyt kolmena vuotena peräkkäin halloween-juhlat ja tää vuosi ei ole poikkeus. Porissa koronatilanne on niin hyvä, että kokoontumisrajoitus kieltää yli 50 ihmisen yksityisjuhlat, joten meillä on syksyn projektina mun parhaan ystävän ja veljen kanssa pienet illanistujaiset ja teemaan sopiva kauhupeli. Korona ollaan otettu huomioon suunnittelussa ja ollaan tarkkailtu aktiivisesti viranomaisten kokoontumisrajoituksia. Ollaan yhä valmiudessa siirtää pelit toiseen ajankohtaan, jos tässä viikon aikana tulee jotain yllätyksiä.

Vietätkö sä halloweenia? Millaisia perinteitä sun halloweeniisi kuuluu? Tai jos et juhli halloweenia, onko sulla pyhäinpäiväperinteitä? Olisi kiva kuulla, miten just sä aiot juhlia tänä vuonna!

2 kommenttia:

  1. Olipa kiva lukea näitä vastauksia! Tuo teidän kattokruunu on muuten ihan uskomattoman hieno <3 Onko noi kallot tuossa ihan ympäri vuoden vai vain syksyisin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saatiin inspiraatio tohon kattokruunuun Linnanmäen Hotelli Kyöpelinvuoresta, jossa on samalla tyylillä kalloja vanhassa kattokruunussa :D Yleensä kaivetaan kallot ja seitit esiin syksyn alussa, ja ne vaihtuvat jouluisempaan punatulkku-harso-asetelmaan marraskuun loppupuolella. Toi kattokruunu ei ehkä ole käytännöllisin valaisin, koska se ei valaise, mutta se on yksi mun lemppari sisustuselementeistä meidän kotona <3

      Poista

Kaikki kommentit ovat tervetulleita ♥