13 elokuuta 2018

Morsiamen HÄÄLOOK

Ihanaa alkanutta viikkoa ♥ Koska tosi moni tuntui olevan kiinnostunut mun hääpäivän OOTD:n yksityiskohdista, ajattelin teille tässä postauksessa kertoa ihan kaiken siitä, miten mun häätyyli muotoutui, mistä löysin pukuni, ja miten kaikki muutkin palaset loksahtelivat paikoilleen!


Kuva: Milla Grönman

PUKU
Kun olin tarpeeksi pyöritellyt häätyyliä mielessäni ja päättänyt, että valkoista pukua en ottaisi, aloitin tyylin konkretisoinnin varaamalla sovitusajan hääpukuliikkeeseen. Ajattelin keskittyväni iltapukuosastoon, mutta jotenkin päädyin perinteiseen häämekkoon. Mun pukuni löytyi Porin Juhlava -liikkeestä, joka myy ja vuokraa juhla- ja hääpukuja. Siellä oli alkuvuodesta teemaviikko, jonka aikana heillä oli myynnissä käytettyjä mekkoja, ja parin hutisovituksen jälkeen iskin silmäni tähän mekkoon, joka roikkui käytettyjen mekkojen tangossa. 

Mekko on kokoa 48, ja vaikka edellinen omistaja oli mua huomattavasti lyhyempi, mekko oli kuin mulle tehty! Mekkoa oli lyhennetty sen verran, että sen helman alta pilkisti mun varpaat, ja sovituksessa jotenkin vain tiesin, että tää se on, vaikka valkoista pukua mun ei koskaan pitänyt ottaa. 

Yläosassa oli ylimääräistä tilaa, jonka takia mekkoon jouduttiin tekemään pieniä korjauksia. Korjauksineen mekko maksoi 610 euroa, joka on tämän kokoisesta ja tyylisestä mekosta erittäin kohtuullinen hinta!

Meillä oli ajatuksena myydä mekko eteenpäin heti häiden jälkeen, mutta ei olla ihan vielä ehditty tarttua siihen projektiin. Ehkä lähiviikkoina saadaan myynti-ilmoitus tehtyä, ellei sitten päädytä jemmaamaan tätä kaunotarta pukupussissa häkkivarastoon.


Kuva: Milla Grönman

KENGÄT
Muutama kuukausi ennen häitä kaasoni Anniina kyseli, voisiko hän mun veljeni kanssa ostaa mulle häälahjaksi kengät. Vastasin, että kyllä kai, kunhan niissä ei olisi hirveästi korkoa (Juha kun on mua hiukan lyhyempi), ja että haluaisin nähdä ne ennen kuin hän laittaisi niitä tilaukseen. Sitten yhtenä päivänä Anniina ilmoitti, että hän laittoi kengät tilaukseen ilman, että oli varmistanut multa ensin, olisiko kengät ok. Silloin iski pieni kuumotus, kun en tiennyt yhtään, mitä tuleman piti, ja hyvin pian mulle ilmoitettiinkin, että kengät ovat saapuneet, ja että niitä pitäisi tulla kokeilemaan.

Sovitus meni silmät sidottuina, ja alkuun mua huijattiin Anniinan korkokengillä. Sitten jalkaan sujahtivat ne viralliset hääkengät, ja melkein heti aavistin, mistä kengistä oli kyse. Kun sain katsoa, en meinannut uskoa, että mulla oli jalassa aidot Minna Parikat!

Muistan joskus kauan kauan sitten kommentoineeni johonkin hääblogiin, että just nämä kengät olivat mun unelmahääkenkäni, mutta en kuuna kullan valkeana uskonut näitä kenkiä omistavani.

Pidin Parikoita kirkossa, mutta kun päästiin vihkitilaisuuden jälkeen työväentalolle, nakkasin kengät meidän pöydän viereen, ja hiivin ympäriinsä paljain jaloin. Ihanaa on, että näistä jää koko loppuelämälle täydelliset juhlakengät, enkä malta odottaa, että saan seuraavan tilaisuuden näitä käyttää! Kiitos, Anniina ja Jari ♥



HIUKSET
Kuten hääkengätkin, myös mun hääkampaus oli häälahja. Luottoparturini Kampaamo Pinnin Teija loihti mulle aivan ihanan, peikkomaisen kiharapilven, joka säilyi koko hikisen päivän kiharana ja kurittomana. Ajattelin sen olevan mahdoton tehtävä, kun mun hiuksissani on niin paljon massaa (kampauksen tekemiseen varattiin aikaa varmuuden vuoksi kolme tuntia), ja koska mun tekemät kiharat yleensä aina suoristuvat paikoitellen tosi nopeasti.

Mun toiveeni tosiaan oli se, että haluan näyttää siltä, kuin olisin juuri mättäältä herännyt metsänhenki, ja lopputulos tosiaan näytti just siltä! Kiitos, Teija ♥

Epämääräisen epätasainen otsatukka on mun käsialaani, ja se teki muuten huoliteltuun luukkiin kivan viimeistelemättömän fiiliksen.


Kuva: Milla Grönman
Kuva: Milla Grönman

SEPPELE
Seppeleeni, kuten myös kaason ja morsiusneidon seppeleet, morsiuskimppu ja heittokimppu, olivat kaikki floristimestariopiskelija Josefiina Kiveron käsialaa. Josefiina on töissä Kukka-Ulvilassa, ja oon aina tykännyt hänen tyylistään tehdä erikoisia ratkaisuja kukka-asetelmien suhteen. Kun oli ajankohtaista alkaa miettiä häiden kukkia, tiesin heti, että koristeluun käytettävien luonnonkukkien lisäksi halusin just Josefiinan tekemän kimpun ja seppeleen.

Mun toiveiden kuvailu oli tätäkin ideaani selostaessa hiukan kyseenalainen, sillä sanoin Josefiinalle, että haluan kukkien näyttävän siltä, kuin ne olisivat kasvaneet sellaisenaan metsämättäässä. Just tuo mystinen fiilis välittyi kukista täydellisesti, enkä voisi olla niihin tyytyväisempi!

Sellepe oli ihana lisä hääluukkiin, ja se sopi ihan täydellisesti päivän vibaan, mun hiusten senhetkiseen sävyyn ja juhlatilan fiilikseen! Seppele oli hääpäivänä mun kruununi, ja en voisi edes kuvitella, että olisin mennyt naimisiin ilman sitä. Kuulin näyttäväni jopa merinymfiltä, joka oli just sitä, mihin tähtäsin! Alkuperäinen häätyyli-inspiraatiohan oli Usvametsän neito.

MEIKKI
Meikki oli yksi eniten päänvaivaa aiheuttanut juttu, kun suunnittelin hääluukkiani! Olin vähän kahden vaiheilla, tarvitsisinko ammattimeikkaajan tekemän meikin, vai vetelisinkö omilla, mutta oon kyllä erittäin tyytyväinen, että päädyin meikkaajalla käymään. Se oli just sellainen ones in the life time -henkinen hemmotteluhetki, ja hääpäivänä oli noin 30 astetta lämpöä. Ilman tuota superkestävää ammattimeikkiä olisin hikoillut naamani irti ennen kuin olisin edes päässyt vihkikirkolle.

Meikki tehtiin KauneusSalissa Porissa, ja meikkaaja oli ihan supermukava! Olin vähän ailahteleva asiakas, sillä koemeikkini ja tuo virallinen hääpäivän meikki oli ihan erilaiset, kun tulin koemeikin jälkeen ihan eri ideoiden kanssa viralliseen meikkiin. Mun glittermeikki oli muuten ihka eka glittermeikki, jonka meikkaaja ikinä oli tehnyt! Onnistui kyllä ihan todella hyvin, ja oon tosi kiitollinen siitä, että hän uskalsi sitä kokeilla mun kanssani!



Täytyy kyllä myöntää, että tuo kuvassa näkyvä huulenrajauskynä oli lähtenyt jo ennen kuin päästiin juhlapaikalle. Oli kyllä kiva, että sitä kokeiltiin, mutta huulimeikki ei kyllä ole yhtään mun juttuni! :D

KYNNET
Mun hääkynteni valikoituivat silloin, kun vielä luulin, että mun sormukseeni tulisi kuukivi. Siksi kynnet ovat kameleonttityyliset ja melko värittömät. Onneksi ne kuitenkin sopivat ihan hyvin tuon ametistinkin kanssa!

Mun kynnet siis olivat H&M:n tekokynnet! Niissä oli geelimäinen kiinnitysliima, jonka rapsutin irti, ja kiinnitin ne supertuhdilla nestemäisellä kynsiliimalla. Tekokynnet oli pitkät, joten lyhensin ne saksilla ja viilasin ne muotoonsa. Päälle meni vielä läpinäkyvä kynsilakka, niin tuo kameleonttiefekti selvisi häitä edeltävän järjestelypäivän koettelemukset. Mun kynnet saivat paljon kehuja, ja moni kysyi, että oliko ne kynsilakkaa. Erittäin onnistunut valinta siis!


Kuva: Milla Grönman

Siinä oli kaikki mun hääluukistani. Ennakkoon jännitin tosi paljon sitä, miten kaikki yksityiskohdat soljuisivat keskenään, lopullista häätyyliä kokonaisuudessaan kun ei näe ennen kuin vasta hääpäivänä. Kuitenkin kaikki tuntui olevan harmoniassa, ja näytin itseltäni. Se kai hääpäivänä on kaikkein tärkeintä.

Jos haluat kuulla yksityiskohtia Juhan hääOOTD:sta, tai jos jokin juttu jäi mietityttämään, pistä ihmeessä mietteitäsi kommenttiboksiin! Hääaiheisia postauksia on tulossa vielä ainakin pari, joten vastailen niissä mielelläni teitä askarruttaneisiin kysymyksiin ♥
Luitko jo nämä?
MEIDÄN HÄÄT
Itse suunniteltu vihkisormus - HÄÄT 2018
Häiden parhaat salatehtävät - HÄÄT 2018

8 kommenttia:

  1. Sun häälook on upea! "Juuri mättäältä herännyt metsänhenki" kuulostaakin niin ihanalta ja onnistui kyllä kuvien perusteella tosi hyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, oon kyllä samaa mieltä, että mun toivoma mielikuva välittyi. Moni, joka mun toiveita kuunteli, naureskellen totesi, että tää on kyllä tosi harvinaista, että morsian haluaisi tällaisen lopputuloksen :D

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos! <3 Täytyy kyllä myöntää, että hääpäivänä oli kaunis olo, joka on tosi harvinaista! "Kaunis" muutenkin on sellainen sana, jota jostain syystä yleensä vierastan, mutta nyt se tuntui sopivalta.

      Poista
  3. Tajusin nyt vasta, että nuo kynnet on tekokynnet, vaikka ihastelin niitä jo jossain aiemmassa postauksessa. Kaikenkaikkiaan tosi upea asu, hiukset ja kaikki. Ja sopiva yhdistelmä juhlavuutta, alternatiivisuutta, huolettomuutta ja viimeisteltyjä yksityiskohtia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, kiitos! Mustakin tässä oli oikein hyvä miksi kaikkea, yllättävän onnistunut kokonaisuus :)

      Poista
  4. Vautsi vau, tosiaan yllätys et valitsit perinteisen mekon, mutta sopii kyllä täydellisesti lookkiin! :) Upea metsänhenki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kriiseilin ton mekon perinteisyyden kanssa koko kevään, mutta loppujen lopuksi se oli mulle kaikkein paras vaihtoehto :D Ja kiitos!

      Poista

Kaikki kommentit ovat tervetulleita ♥